سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای کف پوش اتاق برق از چه محصولی استفاده کنیم ؟

نظر

سمنت برد یا ورق سیمانی یکی از محصولات نوین و کاربردی بوده که این روزها جایگاه خود را در بازار کشور ما پیدا کرده است. این محصول که از مواد اولیه پایه‌ای مانند: آب، سیمان و الیاف طبیعی و بعضا مصنوعی تولید می‌شود به عنوان متریالی دوستدار محیط زیست، سال‌ها در کشورهای پیشرفته کاربردی گسترده دارد. یکی از موارد استفاده ورق سیمانی، کفپوش سمنت برد است که با ضخامتی مناسب برای این منظور تولید می‌شود. از ویژگی‌های آن می‌توان به جلوگیری از گسترش آتش اشاره نمود. به همین علت انتخابی مناسب برای اتاق برق به شمار می‌آید.

چرا به کف کاذب اتاق برق نیاز داریم ؟

کفپوش اتاق برق با سمنت برد از مزایای بسیاری برخوردار است. وزن نسبتا سبک آن و همچنین روش نصب خشک، باعث می‌شود تا در زمانی کوتاه این نوع کفپوش اجرا شود. از این کف کاذب در اتاق سرور به علت حساس بودن این منطقه و گرمایی که به دلیل اتصالات و کابل‌ها بوجود می‌آید، استفاده می‌شود.

این نوع کفپوش دسترسی آسانی به تاسیسات و سیم کشی فراهم خواهد کرد. بنابراین در صورت هرگونه مشکل می‌توان به راحتی اقدام به تعمیر یا تعویض و … کرد. همچنین امکان ایجاد تهویه مناسب و جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه در کف از بروز مشکلاتی مانند گرمای شدید یا ایجاد حریق به طور جدی خواهد شد.

از انجایی که برق نوعی رسانا است، می‌توان با اطمینان خاطر اشاره کرد که این محصول به عنوان عایقی مناسب عمل می‌نماید. با توجه به این امر در صورت اتصال کابل کشی در این مراکز، در صورتی که از سمنت برد برای کف کاذب استفاده کرده باشید، قطعا مانع از بروز مشکلات اساسی خواهد شد.