سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ورق سیمانی یا سمنت برد!

نظر

در جواب سمنت برد چیست باید گفت: همانطور که می‌دانید پیشرفت علم در تمامی عرصه‌ها تاثیر گذار بوده و یکی از آن‌ها ظهور مصالح ساختمانی با کاربردهای متفاوت بوده که ورق سیمانی نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌آید. ارائه جایگزین‌های مختلف، برای مصالح ساختمانی همچون سمنت برد یا ورق سیمانی همیشه جذاب و پرطرفدار بوده است؛ البته به شرطی که آن جایگزین، ضمن داشتن مزایای فنی، مزیت‎های اقتصادی نیز داشته باشد. این محصول به لحاظ صرفه اقتصادی که دارد به سمنت برد ارزان معروف بوده، ضمن این که در زمینه‌های متعددی قابل استفاده است. رسیدن به این مهم، تمرکز بر موضوع علم و تکنولوژی را می‎طلبد. کار و محصولی کاملا علمی، تحقیقاتی، امتحان شده و قابل راستی آزمایی. با این نگاه می‎توان ضمن برخورداری از محصولات خوب، کیفیت زندگی را بر اساس الگوهای موفق، بهتر کرد و از زیبایی‎های محیطی و امن، لذت برد.

فایبر سمنت برد یا ورق الیاف سیمانی

فایبر سمنت برد یا همان ورق سیمانی از اختراعات اخیر در صنعت ساختمان که از آن می‎توان به عنوان یک تحول جدی و تکنولوژیک در این صنعت یاد کرد، ترکیبی‌ست که توانست جای بسیاری از مصالح سنتی را بگیرد و ضمن برآورده کردن نیازها، صرفه اقتصادی و سرعت عمل بالا را برای مشتریان ارائه کند و رضایت آنها را جلب کند. فایبر سمنت یا برد سیمانی اختراعیست که در صنایع ساختمانی جای خود را پیدا کرده‎ و توانسته‎، علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها مختص به ساخت و ساز، در کمترین زمان نصب شده و طول عمر بالایی داشته باشد.ویژگی ساختاری سمنت برد عبارت است از، ترکیبی ساخته شده با الیاف سلولوزی با بافتی از سلیکات و سیمان یکپارچه با تکنولوژی اتوکلاو که تجهیز جدیدی به نام سمنت برد ایجاد کرده؛ محصولی با ثبات و دارای دوام طولانی در تمامی شرایط اقلیمی که چشم پوشی از آن هزینه‌های ساخت و نگهداری را بالا خواهد برد.

مشخصات فنی سمنت برد

انعطاف پذیری فایبر سمنت برد

در مورد سمنت‌برد نگرانی از خشکی و شکنندگی مطلق، هنگام نصب و عدم قابلیت خمش وجود ندارد؛ بلکه باید گفت از دیگر مزایای فایبرسمنت قابلیت خم شدن و قوس، برای استفاده در تزئینات و سقف است. به گفته ویکی‌پدیا استفاده‌های دکوراتیو در طراحی داخلی به خاطر انعطاف‌پذیری بالا، از ویژگی‌های سمنت‌برد به شمار می‌آید که باعث می‌شود بتوان از ورق سیمانی در دیوار، سقف و سایر نقاط استفاده کرد.

مقاومت فایبر سمنت برد

فایبر سمنت در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و دچار تغییرات شیمیایی یا فیزیکی نمی‎شود. در برابر آتش نیز مقاومت زیادی دارد و زود دچار حریق یا تغییر شکل نمی‎شود. اما در مصالح مشابه، نقش رطوبت در تخریب ساختمان جدی بوده و پس از تخریب نیز نیازهای بازسازی، باعث افزایش هزینه‌های نگهداری ساختمان می‌شوند. سمنت‎برد توانسته این نگرانی‌ها را چه در طول عمر و چه در راحتی بازسازی، رفع کند.

نصب فایبر سمنت برد

نصب سریع و آسان سمنت برد به صورت خشک و بدون نیاز به آب انجام می‌شود؛ بنابراین به نسبت دیگر مصالح تزئینی و نماسازی، بهتر بوده و کارایی بیشتری خواهد داشت. با این حال جهت نصب ورق سیمانی نیاز به افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه است تا بتواند بدون نقص و ایراد و به بهترین شکل کار نصب و اجرای ورق سیمانی را انجام دهد. 

جهت نصب ورق سیمانی وی سمنت حتما جزئیات نصب را از کارشناسان فروش دریافت نمایید تا با نصب محصول طبق استانداردهای ارائه شده، محصول خریداری شده شامل گارانتی شود.